שפה

שנה חדשה עומדת בפתח ואיתה שיעורים רבים לטיפוח הידע הלשוני וקידום הכישורים האוריינים של ילדכם.
במסגרת שיעורי עברית מתקיימת הוראה ישירה של קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, דיבור והאזנה, לשון וספרות. בנוסף, טיפוח השפה העברית וחיזוק הכישורים האורייניים מתבצעים גם במסגרת מקצועות נוספים עתירי המלל.
השנה ניקח צעד קדימה את התאמת הלמידה לשונות התלמידים ונמשיך לשלב למידה בדרך חווייתית במטרה לאפשר לכל תלמיד למצות את כישוריו ולהגיע למצויינות. דוגמה לכך היא "בוחרים בשפה" – שעתיים שבועיות בשכבת ה' בהן תתקיים למידה והעשרה בקבוצה קטנה. התלמידים ייבחרו מהמוצע את הנושא אותו ירצו ללמוד ויעמיקו בו במהלך השנה. בשיעורים אלו יפותחו כל כישורי השפה יחד עם חקר ויצירה.
במטרה לעודד קריאה ואהבת הספר מאמצע חודש ספטמבר ילדכם יוכלו להשאיל ספרים בספריית ביה"ס. בשכבת א' אחת לשבוע כל ילד לפי תור יקבל תיק ובו ספר קריאה, הצעות לפעילות ומחברת תיעוד קריאה ותוצרים.
בשכבת ב' תתקיים ספריית פיג'מה (תכנית שמטרתה להנחיל לילדים אהבה לקריאה ולספרים ולעודד דיון בערכים ובמורשת יהודית-ישראלית בחיק המשפחה ובמסגרת החינוכית), בשכבות א'-ב' נמשיך בפרויקט "סיפורי סבתא" (תוכנית להעצמת הקשר הרב-דורי דרך הקראת סיפור של סבים וסבתות).
שכבות א'-ו' ייקחו חלק פעיל ב"מצעד הספרים", תתקיים חונכות חודשית א', ו' סביב ספר קריאה.
השנה נקיים "מועדון קריאה"- פעילות חדשה לעידוד קריאה בה אשמח לראות את ילדכם. הפעילות מיועדת לתלמידי ד'-ו' בימי שישי בין השעות 12:35 – 11:50 החל מה-13/9.
השנה נקדיש שעה שבועית במערכת לפיתוח כישורי כתיבה. הכתיבות יאוגדו במחברת שתיועד לכך.
נקיים תחרות כתיבה בית-ספרית לתלמידי שכבות ג'-ו'. נמשיך להרחיב את אוצר המילים של ילדכם. בכל כיתה תוקצה פינה למילים הנלמדות ולתוצרים נלווים.
ביום הלשון העברית נקיים יום שיא מהנה ונערוך כבשנה שעברה שוק קח תן עם הפנינג של קריאה וכתיבה חווייתית.
נשמח למתנדבים בארגון הספרייה והספרים, נשמח להתגייסות סבים, סבתות והורים לפרויקט סיפורי סבתא ונשמח מאוד לקבל תרומות של ספרי קריאה לספריית בית הספר.

שנה טובה ומוצלחת,
קרן דגן משה
רכזת שפה

הגדרות כלליות כניסה למערכת